Ett exempel på att du kan ha kakan och äta en med och NE couldn't give a fuck

A New man,

So new but still just a screw?


Det här med öppna förhållanden...blir allt vanligare och finns till och med som ett relationship-alternativ på Facebook...I dont get it.

"Med ett öppet förhållande menas ett kärleksförhållande där parterna är fria att ha sexuella förbindelser och vara intima med andra utanför relationen, utan att betrakta det som otrohet." säger Wikipedia, för Nationalencyklopedin couldn't give a fuck att förklara vad det betydde.

Ett utmärkt exempel på att "ha kakan och äta den samtidigt" - men brukar inte man säga den frasen när man vill förklara att man inte kan ha båda saker samtidigt? För komigen, de e omöjligt att ha en kaka och äta den samtidigt?

Öppet förhållande...tanken har slagit mig, "fan va nice att ha en varm säng hemma och ändå kunna klä upp sig för köttmarkaden i mökret?"

Svartsjuka. "svartsjuk, som känner svartsjuka, dvs. plågsam känsla av att inte vara lika omfattad av en persons kärlek, vänskap eller uppmärksamhet som någon annan." säger Nationalencyklopedin, som tyckte att det här minsann var viktigt nog att förklara.

Svartsjuka...en känsla, en mänsklig känsla. Brukar man inte tycka att svartsjuka är ett tecken på att man faktiskt bryr sig? "Vill bara veta om du är min" Om jag är din. Jag är ingen ägodel, men i ett förhållande är jag väl DIN flickvän eller DIN kompis?

"Sluta mixa ihop kärlek och sex."  Nej, men är inte sex ett uttryck för kärlek också?

Jag brukar säga att sex är som mat. "Du kan äta för du är hungring och du kan äta för det är gott." så varför äta något annat när du är mätt och när det du har på tallriken smakar gott?

Kanske dem med öppna förhållande inte tycker att det som är på tallriken smakar tillräckligt gott? och därför måste ta en till tallrik av buffen? Varför nöja sig med något som bara smakar sisådär, när det finns något som smakar underbart?

"Jag blir aldrig svartsjuk, så det funkar för mig." så du struntar i om du inte får någon uppmärkamhet av den som är i ditt förhållande? Är det inte ett tecken på att du inte bryr dig? Och om du inte bryr dig, varför vara med någon som du inte bryr sig om?

Men om din partner vill vara med andra, känner inte du att du inte räcker till då? "Jag vet att jag räcker till." gör du verkligen det? Realy? "Jag kan ju oxå gå till andra." okej, men du räcker väl inte din partner till?
Värmer ni andras bäddar för att ni vill vara med andra som mättar eran hunger? Eller är det en spel av svartsjuka, för att hämnas på den andra?

Öppet förhållande;

"Öppet förhållande är när två personer är patetiska och inte vågar vara ensama och nöjer sig med varandra som en plan B när vardera partners andra förhållanden inte fungerar." säger Stace som bryr sig och som blir svartsjuk.

Vill du knulla med andra och inte give a fuck?
= förbli singel.
Vill du knulla med en person och bli svartsjuk för du bryr dig? = inled en förhållande.


Tills vidare,

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0