Framgångsrik i en VW-bubbla

Haha, jag lyckades faktiskt skriva två sidor av tre sekunder. Ja, skrev det som jag staplade upp i förra inlägget och lite mer skit därtill.

Helgen, den var vit. Ja, om jag inte räknar med ett glas vin till maten här och där, men annars - no party for me. Laddar nu upp för tisdagens bravader, på toxic.
    Emmolinens studentskiva på G. Schysstans. Gumman tar juh studenten nu -jag ett år kvar.

Tittade i min 318 högskolekataloger idag - varför? Jo, mitt individuella val inför trean ska skickas in nu på fredag och jag vet fortfarnade inte vad jag ska välja, om jag vill fortsätta med ekonomi måste jag läsa Matte C och jag är på god väg att kugga B-kursen i skiten så jag vet inte om det är en så bra idé, dessutom vill jag inte jobba som civilekonom.
     Andra utvägen - Jurist. But no, jag vill inte bli advokat eller åklagare. Fick i för sig MVG i rättskunskap, tycker inte skiten är så svår - men advokat folks, har ni tänkt på att juh bättre man bli på det, juh mer krossas en själ?
En bra advokat är en själslös person..ja, om du är en försvarsadvokat, dvs. du blir precis lika röten som dina klienter. Du, tillskildnad från din klient med en bara pistol i handen, du har också lagboken i andra.

So, min tredje utväg? Hjärnskrynklare. Eller det finare ordet - Psykolog. Yes, fick MVG i psykologi. Här däremot, växer din själ juh bättre du blir - du hjälper människor, och lär dig förstå människor.

Som en gammal vän till mig sa,
- Jag fattar egentligen inte varför du går ekonomilinjen, jag kan inte se dig i framtiden jobba som ekonom. Du är ingen sådan person.

Vet du vad? Det är jag inte heller. Jag vill inte gå till ett jobb jag hatar, jag vill gå till jobbet och veta att jag faktiskt gör någon skilldnad. Om lönechecken inte är så fet skiter jag i.

Jag ser inte mig själv i några fantasy-kläder, en BMW och en villa i Saltsjö-baden.
Jag ser mig i vanliga kläder, en Volks Wagen-bubbla och en liten tvåa på Södermalm.


Jag har aldrig drömt om att bli rik.
Jag har drömt som att bli framgångsrik.

Sovdax,

Ciao


Kommentarer
Postat av: tedds

Det där sista du skrev var jävligt bra! Bra motto :) <3

2009-03-31 @ 17:40:02
URL: http://fretzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0