Konsten att supa med medelåldersplusare på lillördag

Underlig lillördag i dag.

Vanlig onsdag i skolan - inget speciellt hände. Dock var lunchen i för sig rätt skön. Käka me grabbarna på Bläckan; Adde, Hector, Anton och Brorsan - mycket sexsnusksnack och äckelgrabbhumor - I just lööööv it! Fan måste vart en kille i mitt förra liv, en riktig jävla player måste jag varit.

Efter plugget drog jag iväg till min käre gamle vän Jürgen, en pigg ungdomlig tysk 70årig, som hjälper mig med tyskan ibland. När han öppnar dörren är han alltid lika lycklig att se mig - dock ännu mer idag, för att han var småpackad på vin. Hans gamla arbetskamrat Ture, också en pigg ungdomlig gubbe, var också där. Jag och den salongsfulle Jürgen satte oss snabbt med Deutschiskan och fixa den snabbt.
   
Sedan tillbringade jag eftermiddagen med att äta en selma, dricka kaffe och gräddlikör med två störtsköna medelåldesplusare. Grubbarna snackade öppet om sina bravader i ungdommens år, hur de lurade brallorna av tjejerna på dansen i folkets hus i Hallstavik, hur de köpte smuggelsprit på 96% av engelsmän som kom med båt till hamnen och hur de körde ifrån polisen rattfulla som as. Tro det eller ej, men gamla människor är inte alltid mossiga. De är fan ibland så sjukt mycket roligare att snacka med än panthuvuderna i min klass.


OH MY GOD! Got to run, Dity Sexy Money börjar snart!

Ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0