Nu förstår jag hur Päron och Trädkramare känner sig


The Pretender - Foo Fighters. What if I say I'm not like the others?

"Om alla ändå gjorde som jag"
det uttrycket har vi väl alla hört förut? För jag kom att åter igen tänka på en sak.
   Detta hända när jag satt och läste tidningen, medan rörmokarna höll på i vårt badrum. Som sagt, läste tidiningen - DN på stan för att vara riktigt petig. Jag läste krönikan och när jag tidigare läst den så har jag alltid blivit förbluffad över hur dålig den är.
    En vecka skrev bruden bara en sidas lång beskrivning av hur hon satt på tunnelbananan. Jaha? Och det skulle vara intressant för oss andra att veta?
    Idag skrev hon hur hon hittat sin pappa död i hans hem och hur deppig hon blivit sedan. Okej, jättetrist att din farsa dog, verkligen, men är det värt för oss att veta?
    Och då kom jag att tänka på uttrycket - om alla ändå gjorde som jag. Jag vet, tyck vad ni vill, att jag skulle kunna göra en bättre krönika av de jag läst i På stan- delen. Nejmen allvarligt, sättet bruden skrev på var inte ens tilltalande. Det var som att hon satt och mumla och prata med sin själv. En krönika ska väl ändå vara tilltalande till läsaren? 
  
    Att jobba som krönikör vore en dröm som kom i uppfyllelse, skriva är verkligen en av de få sakerna jag är hyffsad på och älskar att göra. Och sen när man läser en krönika och undrar - hur fan fick den här muppen det här jobbet? Hur blev det här ens publicerat?! och jag känner mig väldigt frustrerad. 
    Det är nu jag kanske fattar hur mina föräldrar känner sig när jag gör samma misstag som de gjorde när de var unga, eller hur trädkramarna känner sig när vi andra köper överpackiterade produkter. Jag antar att vi alla känner den här frustrationen ones in a while.
    När verkligen känner den här frustrationen på MOTHERFUCKER SHIT FUCK-nivån, förutom när jag läser krönikor av muppar, är när jag ser ungdommar som spelar uselt på svensk film. Ni vet, när deras rörelser är inövade som en koregrafi som inte sitter ordentligt och de pratar som en nörd som läser innnantill framför skolklassen.
VARFÖR? VARFÖR KUNDE JAG INTE SPELA DEN ROLLEN ISTÄLLET? Hur mycket fick din farsa betala för att du skulle vara med i den här filmen?
Att bli skådespelare är min största dröm, så när jag ser fittiga små skitungar som skiter bort en roll på duken vill jag bara gå fram och bryta nacken av dem.

Fan, nu ska jag dränka min frusteration lite mer kaffe..


Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0