Min myndighetskris med fingrarna i halsen

30årskris, 40årskris...det har vi väl alla hört talas om.

Jag tror jag går igenom en myndighetskris. Så jag är lite depp.
    Eller så är det bara det faktum att jag precis sa hejdå till Emmolinen som ska iväg till Båstad för att plugga. I två år...
Och om fem dagar blir jag arton. Det känns jävligt stort och lite konstigt. 
   Jag antar det kommer bli skönt att äntligen se ut som sin ålder. För jag har alltid sett äldre ut än vad jag är och jag har väl alltid tagit det som en komplimang - förutom när folk trott att jag är 25. 

Fan, om en exakt en vecka börjar jag trean. Det har jag dock mer ångest över min 18årsdag. Trean, sista spurten till....
...till vad? ÅNGEST! Det är just det jag inte vet och därför åter igen - ÅNGEST!
   Jag står mellan valet och kvalet. Ska jag välja det jag vill göra, eller bör göra?
Morsan går runt och säger till alla att jag ska plugga till civilekonom och jag går efter och vill sätta fingrarna i halsen. Mys.

Nee, nu ska jag tillbaka till arbetslägret....


Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0