Ett Omakapar och en cigg i örat

Nej nu har jag juh bara flappat runt med massa gälna bilder och youtube-klipp med låtar jag gillar.

Kanske dags att snacka lite allvar nu....nääääeeej!
Vaedo? När var jag allvarlig senast? I mitt förra liv som en get? Maybe...

Mitt X började snacka igår med mig på msn...han går juh Jurist på högskolan nu iställd på att bli Domare..eller nått, waever...så säger han:
-Vad ska du göra efter gymnasiet då?
Den eviga frågan som jag hatar, för jag kan inte svara på den - den förvirrade skitungen som jag är. 

Det finns två alternativ - VILL och BÖR.
Fattar ni vad jag menar?
   VILL - är det jag vill göra, det som är flummigt och orealistiskt: Vara en teaterapa, Regissör, Författare, Journalist and so on.
   BÖR - Något trist kontorsarbete som ger cash.

Och jag säger till mitt X: Jag kan inte se mig själv i kontorskläder sittandes på ett kontor och fastklistrad framför en dataskärm och vänta på nästa kafferast.
Han säger: Nee, det passar inte dig riktigt, du presterar som bäst i det du tycker är roligt - Teaterlärare kanske?
Oh, he is so right...efter 1,5 år tillsammans med mig känner han mig rätt bra.
Han: Lugn som en sten, samlad, smart och punktig som en gubbe.
Jag: Realist, översocial, rak, uppe i det blå med 368 humör i sekunden.
Jag vet, vi var ordet: Omakapar.

Men det bästa sa ändå min Mentor: Du ska bli stor, det är det enda du behöver veta nu - resten kommer av sig självt.
Tack S - de är faktiskt sant.

PS. Dagens roliga händelse: Morsan skulle gå ut på balkongen och röka efter maten - samtidigt tog hon med sig telefonen och ringa Mormor. Hon stoppar ciggen i örat och telefonen i munnen - Vadå trött?

Kommentarer
Postat av: Söderlund

Haha klart som fan att jag gör.

Skickar du den åt mig eller? :D

2008-10-31 @ 12:57:40
URL: http://robinsoderlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0