Mitt underskattade jobb och Café-kackel

Hej och hå igen.

Nu rullar helgen emot sitt slut, så nu sitter jag här i sängen och ska snart försöka sova.
jag har dock druckit kaffe på kvällen,
....igen.
varför lär jag mig aldrig.

I fredags jobbade jag i tobakskiosken ett par timmar, jag vet att det låter überlöjligt att jobba i en kiosk. men det är ganska underskattat.
så jag titter där och folk kommer in pratar med varann och ibland också med mig, tro mig det kommer många weirdos in.
En lärare från gymnasieskolan mittemot bjöd ut mig på en date förra året (och ja, jag tackade nej), en snubbe tyckte att jag skulle laga köttbullar åt honom och samma snubbe sa också till mig:

- Vänta, är inte det här min femte idag? säger han och håller en Redbull i handen.
- Jadu, det kan nog stämma, svarar jag.
- Jamen du måste tänka på mitt hjärta! Det måste räcka till dig också!

Yeah right, you go boy!
lol.
Damn, vad jag missbrukar det ordet.
- I blame you bro!
Men som sagt, kioskyrket är mycket underskattat, och jag som är en sådan pratkvarn funkar det perfekt.
På tal om att folk snackar i kiosken, ofta kommer folk in i grupp och här om veckan sa en tjej:

- Hörni tjejer..?
- Nej, vadå?
- Jag tror jag är gravid, eller rättare sagt jag vet.
Jag försöker titta upp i taket och vissa som om jag inte hörde, men ofta man avslöjar någon sånt i en KIOSK?!
Ja och sen disskuterar tjejerna om den gravida tjejen ska behålla det, och hon vill det...och det värsta av allt:
Snubben som är farsan vet inte om vet.
MY GOODNESS.

Efter skolan kom Kristoffer och mötte mig, alla i klassen glodde så att ögonen skulle ploppa ur vilken sekund som helst.
Ja, ni vet lite sådär lagom diskret.
Maria sa att tanterna och farbröderna på bussen till Centralen påpeckade att vi var söta tillsammans.
Ehe...
Tedds kom och mötte mig utanför Åhléns City sen drog vi två till vårt vanliga café och snacka tjejsnack över en kaffe. Det märks verkligen på mig själv att jag för det mesta bara umgås med tjejer just nu.
Ettan umgicks jag bara med killar och Tedds som typ enda tjej. Vi är juh very close.
Men ni tjejer ni vet juh vad café-klacklet brukar bestå av:

- Problem och killar,
eller rättare sagt Problem OM killar.

och inte nog med att vi ska disskutera våra egna bekymmer med kompisen, utan andras.
Och sen klagar vi på att vi har så mycket att tänka på.
Tjejer asså...Ja, killar nu fotsvann inga fördommar om vad vi tjejer, oftast, snackar om när vi timme ut och timme in sitter på café och kaklar.

Vad tänker ni först på när jag säger: FREDAG KVÄLL?
- PAARTY! eller hur?
Men nej, alla skulle juh fan vara ett gäng torrbollar och sittar och kolla postkodmiljonären och idol.
Die.
*Ryck i ögat*
Jag tror jag fan fråga alla i min jefla telefonbok om de hände nått i fredags, men som sagt;  torrbollar.
Så kvällen sluta med film med Annie som somna efter halva filmen, som vanligt. haha.

Nej, nu blir fan detta en roman snart dags att runda av för idag mina damer och herrar.
och dags för mig att försöka sova, med koffein i kroppen..

Good luck, Have fun.

Gonatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0