Keops Pyramid - att finna en gnutta liv

Dagens låt
Thåström - Keops Pyramid



Progg har inte riktigt vart min grej. Jag är inte direkt lagt åt det hållet.
Men öppen och liberal som jag är så gillar jag den här låten, jag gillar låtar med en undermening.

- Men vad gör de för rertadet med händerna??  
Skitsamma, låten är bra haha.



Nidertonåttiofyyyyra (1984)

Intressant bok, kappt läst 100 sidor på denna 300-sidiga bok och ska ha disskution imorgon om den.
   Näjs.
   Kanske inte.
Boken har juh en politisk undermening, vilket jag finner intressant. Politik är ett av mina intressen, tro det eller ej.
Personligen tycker jag att man bör vara intresserad av politik, inte överdrivet förstås, dock tycker jag även i min lilla ålder att vi faktiskt bör bry oss om politiken, för det styr våra liv.
- Okej, det lät lite drastiskt.
Nej men, inte för att  få det låta hemsk, men det är sant.
   I lilla landet Lagom glömmer vi hur bra vi har det, våra 4 grundlagar gör att vi har rätt att  leva;
dvs. säga, skriva, tycka vad vi vill. Ja, sen måste man juh också stå för det man säger också.

Nidertonåttiofyyyyra är för er som inte vet, en framtidsåskådnings-bok som Geoge Orwell, om ett Diktatursamhälle där folk programeras till robotar med det politiska budskapet:

KRIG ÄR FRED
FRIHET ÄR SLAVERI
KUNIGHET ÄR STYRKA

Folks lever inte, folk överlever. Människor får inte leva, de får inte göra, säga inte ens tänka vad de vill.
Huvudpersonen är en man vid namn Wintson Smith, som jobbar åt sanningsminsteriet som jobbar att "korigera" fel i historien för att passa Diktatorn utan namn, "Storebrors" önskemål.
Utanpå visar han ett skal av en lydig medborgare, men innuti är han rebel mot Storebror.
Han börjar skriva en dagbok och han finner kärleken...han finner en gnutta liv och måste överleva.

Jäkligt schysst bok allstå,
I recomend!

Bye bitches - I'm out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0