Nu när jag förstår, hamnade jag vid gallergrinden


Jag och havet

En person sa till mig att frihet är den bästa kännslan på jorden.
- Men kärlek då? Är det inte det som är viktigast?
Jo,
sa han,  men friheten är viktigare för mig.

Jag förstod inte vad han menade, ingenting kunde väl överstå kärleken?
Jag förstod inte, men nu förstår jag.

Kärlek är som ett beroende när du har kärlek är det underbart och när de inte finns är det hemskt; precis som absinens. Som i andra beronden så mår du inte bra av förmycket.
   Du kvävs.
   Du är fast.
   Du har inte frihet.
Jag förstår vad han menar nu, att frihet är viktigast.
Utan frihet kan inte kärleken nå dig, utan frihet kan du inte visa kärlek.
  Bland står man precis vid gallergrinden och undrar om det är ditåt eller däråt jag ska stiga in för att inte fängslas.

Är du fri?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0