I smell sex and candy here

Dagens låt:

Sex & Candy - Marcy Playground.

Underbar låt, säger jag bara.

Ladda ner.

Lyssna.

Njut.

http://www.youtube.com/watch?v=CKl_7zK3fbI 



Ni fåtal som läste min blogg och det första kapitlet av min bok,

- Vad tyckte ni?
All (seriös) kritik är välkommen.
Så vad gör jag nu,
   Just nu sitter jag med laptopen i knät, dricker en underbar kopp käffe made of myself, laddar ipoden och laddar ner
Soundtrack från 80-talsfilmen:
"G- som i gemenskap"
Härlig film om man gillar 80-talet och dess musik.
Själv är jag juh helt såld på 80-talet, kläderna har juh helt utspejade och musiken är juh helt underbar.
Glada 80-talet


Förutom Marcy Playground lyssnar jag också för tillfället på Guns n' Roses.
Eftersom jag i rötterna är en Rock-tjej så mår jag så bra av att höra en Alex Rose raspiga röst skrika, elgittarerna gnissla och trummorna slå rytmiskt i bakgrunden. 
   Jag tycker just att rockmusik känns så levande, förstår ni vad jag menar?

Eh, kanske inte.

   Även om jag kan gillar tehno eller house-musik så är det inte levande, asså jag lyssnar på typ Daft Punk men det är oftast en mening som cirkulerar i hela låten och ljuden kan låta coola och jag tycker det är rätt skönt att lyssna på. Men det går inte komma ifrån att det är dataanimerade ljud, och det blir inte samma typ av kännsla som när en gitrarrs strängar slår.
För det är en så mäktig kännsla. 
  Att höra en gitarr spelas kan göra mig tårögd, men ett basljud med olika andra ljud gör mig inte berörd på samma sätt. Många rocklåtar har juh också en meningsfull text, en historia med musik till, det gör det bara ännu mäktigare att lyssna på.

Nu ska jag göra ännu ett försök att titta i Rättskunskapboken, för jag har prov i det imorrn. Varje gång jag öppnar den där boken så blir jag plötsligt så trött, mycket konstigt....hehe

Signar ut.
Slut. 
  


Kommentarer
Postat av: Anonym

HUNDARNA BRINNER, HUNDARNA BRINNER!!! :D:D

2008-10-14 @ 23:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0