Tre klädbyten och läran om utdöda djur

Dagens låt:

För er som gillar/gillade Adam Tenstas låt My cool, så kommer det en remix,
Adam Tensta ft. Dr Alban
- rätt skön partylåt, om man tröttnat på My cool så kan ni shakea ass till den här...ja, tills ni tröttnar.

Lyssna här:
My cool - Adam Tensta ft. Dr Alban 



Nog med det, let's get down to business : Future.

Eller det blir nog, no business, för jag är en förvirrad skitunge som inte vet vad jag vill. 
  Jag kom att tänka på det, igen när jag skulle göra min tyskaläxa

"Vad vill du göra efter gymnasiet?"

?!=!"?!"I" &%=)!/(#&¤`¤(!¤!
How should I know?

Du frågar tjejen som inte ens vet vad hon ska ha på sig imorrn...okej, lite fjortis-varning.
Men okej då jag byter kläder minst 3ggr på morgon innan jag känner mig nöjd. 
   Plus att du frågar tjejen som har velat bli; Akeolog, Paleontolog, Polis, Journalist, Författare, Designer, Entrepenör
- you name it.
   Först hade jag siktet inställt på att jag skulle gå Natur/Natur, bara för jag ville gå på KTH, (Jag vet -Tönt) sen vaknade jag en morgon och utbrast (jag överdriver inte nu!)
- NEIN! jag ska gå Sam/ekonomi!
och sen blev det så, nu går jag här i cirklar och vet inte var jag ska ta vägen, 
VAD VILL JAG BLI!?
  Alltså vilken normal unge vill bli Akeolog eller Paleontolog? Ingen! Men den konstiga ungen Stace ville bli det.  
För er som inte vet vad en Paentolog är här kommer förklaringen på Wikipedia:

Paleontologi är vetenskapen om utdöda växter och djur. Både organismerna och deras spår finns bevarade som fossil. Paleontologi är en del av naturvetenskapen och är den vetenskap som förbinder geologi och biologi, genom att man studerar biologin hos utdöda djur och växter och deras utveckling genom tiden. Den som arbetar med paleontologi kallas för paleontolog. Det finns olika områden inom paleontologin som till exempel paleobiologi (läran om utdött liv), paleoantropologi (läran om människans evolution), paleobotanik (läran om utdöda växter) och paleozoologi (läran om utdöda djur).

Låter det kul?

Nja, men tro det eller ej så tyckte jag det här med Dinosaurier var skithäftigt och Vikingar (därför Akeolog), men det är en annan historia.
  De flesta skulle väl säga:
Gå till en SYO. - men vad säger de?
- Ja, men vad är du intresserad av?
Daah, det vet jag juh redan, vad jag inte vet är vad jag ska göra av med mitt liv.
- Jag tycker om att spela Teater, skriva olika texter, spela musik, måla/teckna...You see, no future.
Misstolka mig inte, jag avundas dem som vågar sattsa på sin passion, jag är bara så jävla bekväm av mig så jag vågar inte kasta mig ut i någonting där konkurrersen är stenhård. 
   I för sig har jag aldrig haft svårt att armbåga mig fram och kriga tills jag får som jag vill. Jag är en typisk Dubbelsidig människa; samtidigt som jag är galen och flyger upp i det blå, är jag en sansad person med viss realism i bakhuvudet. 
- Hur fan går det ihop?  
Tro mig, jag är ett levande exempel och det är därför jag är så förvirrad.

"Man får inte det man förkänar, man får det man tar"
Serie: Nemi
Ur DN 2008-10-12

Så sant, så sant, i vår underbara värld, annars hade juh Astrid Lindgren fått Nobelpriset.

R.I.P
Astrid Lindgren

Ciao.  


Kommentarer
Postat av: Elalalalalalaalalaaaaaaaaaa

Nemi :D men vi ska ju starta business tillsammans. Inredesarkitekter/alkisar.

2008-10-16 @ 22:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0