Ett Vuxenpaket som kom i förtid och en Luderabulans

Kom hem ifrån min styvbrorsas lilla födelsedagsfika för en timme sedan.

Grattis på 40års dagen Mange!
   Var tvungen att kolla in Hemmafruarna på feman innan jag bänka mig framför datorn och började skriva lite.

VÄNTA!
Läste precis på en blogg att den som dricker kaffe löper 66% mindre risk att begå självmord!
- SLÄNG ER I VÄGGEN ERA HÄLSOFREAKS!
Kaffe är bäst - ingen protest! (okej, så där sa man när man typ var fem, men HA! I was right!)

Så, vad är på agendan idag?
Jo, underade lite på när jag satt och snackade med Mange och hans gamla polare och fruar idag
- Hur vill jag vara när jag är 40? 
   Manges ena gamla barndomsvän - Basso, som han tydligen kallas, en skön kille me långt hår, tjock guldkedja runt halsen och svarta kläder - han fick mig och skratta tills jag var röd som en tomat!
   Killarna skulle snacka om bilar (hm, ja...killar och bilar...det ligger någon heligt över det) och så började de snacka om att de skulle skaffa sådana där pimpiga däck så att man kan gunga me bilen itakt med musiken
- som på "Pimp my ride" ni vet?
Basso: Men Mange ska du skaffa en Luderabulans och sitta utanför klubbarna och gunga med en säng i bakluckan, röd samets klädnad och speglar i taket?
*ASGARV*
  
Skönaste snubben! Så vill jag också vara när jag är 40!
(asså lägga roliga komentarer, inte skaffa en sk. Luderabulans)

Men jag kände liksom att alla som var där hade liksom blivit den typiska "Svensson" : Dem som är gifta med två barn, bor i ett radhus eller villa som de ständigt renoverar;
- Hörrni grabbar nu har jag skaffat nytt badkar till badrummet nu!
De disskuterar som de ska köpa kombin ifrån Citroën eller Volvo, så att barnen får rum. Ska vi kanske åka till Egypten över julen igen? Det var juh så bra sist....
Ja, ni vet allt de där... och jag finner mig själv tänka:
- Vill jag bli så här? som alla andra? Skaffa vuxenpaketet med; Man, barn, villa och Volvo? 
Jag vet juh som sagt inte vad jag vill, jag är juh än bara en skitunge - och det är såklart jag vill utforska världen och leva glada loppan. 
Men jag vill mer. Jag vill inte gifta mig, jag vet att jag ändå kmr skilja mig sedan - splitta på barnen och flytta till en ny förort. Jag vill inte sitta på ett kontor bara för jag tjänar helt ok så jag kan unna mig ett liv och försörja min familj, längta till helgen och sitta och läsa dekare av Leif G.W Persson. Aldrig gå ut och bara ha kul med tjejerna bara för alla "har så mycket på jobbet" och inbilla sig själva att man inte har råd. - vi måste juh pensionsspara också...
   Jag vill inte ringa till min mamma varje dag och berätta om hur min dotter eller son slutat vara mammig bara för de faktiskt är 17 år och är en individ mer intigritet. 

Jag vill ha ungdomspaketet. Jag vill få ut något som jag vill - inte bör - med mitt liv. Jag vill ha kul, kunna gå ut med polarna någon helg - inte för ofta. Ta en fika och snacka om allt mellan sex och kanintofflor. Jag vill ta dagen som kommer och leva i nuet. Jag vill kunna klä mig snyggt och inte känna mig tantig och stel. 
 
Min mamma har en arbetskamrat som är i hennes ålder - 40 som klär sig i trendiga kläder, går ut på krogen, lunchdater och gör skönhetsbehandlingar, mamma säger att hon tycker att hon är lite patetisk att hon håller på som hon gör i hennes ålder. Men jag vet inte, jag har träffat henne flertal gånger - jag tycker hon är en schysst och pigg tjej. Hon har snygga kläder, de är smakfulla, visst är de mer trediga än min mammas (som jag tycker klär sig som en tant - vilket hon redan vet att jag tycker) men jag tror den här tjejen kanske har lite dålig självkänsla...
   Men jag frågar mig själv också ibland om inte min egna mamma är inte är så lycklig med sitt Vuxenpaket, för hon fick det vid 20 års ålder. 23 var hon redan mamma, studerande och jobbade så hon försörjde min mormor, morfar, gamelmormor och mig -ensam. 25 började hon pensionsspara - Jag tror hon fick sitt paket i förtid. 

Jag hoppas i alla fall att mitt Vuxenpaket inte kommer i förtidigt - jag hoppas livet slarvar bort det och jag kan fortsätta roa mig med ungdomen ett lite längre tag.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0