Tanja har ett nytt jobb och ett minnesvärt södertugg

Klockan tickar mot midnatt och jag ska snart hoppa i bingen,
   inte hunnit livsblogga om mitt kära liv denna vecka, allt har vart kaos! Skolan, nytt jobb, livet i allmänhet...

Juste, nytt jobb
, jag har ett jobb! FINALLY! Jag har fått ett jobb som servitris på hos Globens underleverantör för mat och dryck. Företaget som anställt mig jobbar på alla typer av galor och evenemang i Globen och på Anexet. 
   Om en vecka börjar jag jobba på Julgalan och det känns skitspännande! Dels för att det är ett nytt jobb, för jag gillar att jobba och jag gillar att jobba i servicebanschen och träffa nya människor!
   Nog med det, imorrn eller senare idag blir det Berga, jag och Emmolinen ska till Täby shopa lite kläder och sen bär det iväg till berga. Det var snack om förhink hos J. Emmolinens polare, kanske dra in te stan festa, eller så kör vi runt med raggargänget och jag blir kallad för mitt raggarnamn Tanja hela kvällen, halshugg mig...

Skolan har vart ett rent helvete, eftersom jag är sämst på att planera min tid så har jag fått göra allt som skulle göras denna vecka. Jag vet inte riktigt varför jag är så dålig på att planera, tycker bara det är så trist att planera och skrukturera upp hela livet - då blir juh allt så förutsägbart..det är juh inge kul, tycker jag i alla fall, någon som håller med mig?
   Även om jag ofta klagar, så gillar jag när mitt liv blir kaos och allt blir pressat och stressat. Kanske bara är jag som är konstig, men jag gillar den kicken - att det alltid finns något att göra.
   Mitt liv har alltid varit ett kaos, jag är van vid att allt är kaos. Så när allt är klart och jag är syslolös blir jag galen. Jag är bara en person som gillar att ha roligt - annars får det vara. Det ska vara gött o' leva! Annars kan det kvättä! schletet men så sant, jag måste vara sysselsatt hela tiden - annars kan det kvättä.

Det mest minnesvärda i veckan var lunchen i tordags på Bläckan. Jag, bror och Ellah-ääällah satte oss vid A. och H., två killar i vår klass. Bror och Ellah-äällah skrek pannkakshistorier för full hals och för mycket socker i blodet och jag snacka politiska föreningar och fjollor med H. och A. plus diverse fyllehistorier. Snackat en del me H. jäkla schysst snubbe me södertugg i käfften, han fick mig att ligga dubbelvikt när han gick på högvarv och berätta en fyllehistoria från i somras. Samtidigt som han berätta, agera han full och det var nog det roligaste jag hört på länge - så mycket garva jag.
A. också jäkla schysst kille, jättegullig - vi började alla tre jag, H. och A. berätta om våra familjer.
Och jag som trode min familj var udda...no coments.

första kvarten på lördagen, TIIIDA-HOLM! ( som bajen klacken säger)

Ciao

Kommentarer
Postat av: Sanna

Anastasia! :)



Haha! Du är inte ensam om att ha sämst kondis - jag kan ännu känna att det finns en värk i rumpa och lår. Vi körde ju hårt och bra!

2008-11-30 @ 16:26:11
URL: http://claug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0