Den ryska själen och inga fördommar

Jag är ett sånt där reklam-freak som kan alla reklamer utantill och som sitter och skrattar när den nya ICA-reklamen kommer på tv.

Men den ABSOLUT roligaste reklamen på TV nu är:

Telenor älskar Kommunikation - RYSSLAND


*asgarv*
OBS! tro mig, detta är inga fördomar det ÄR så här. Och det säger jag att jag är ryss själv. 
 
  Att vi ryssar bjuder på vodka och tål vodka är ingen fördom heller, när mina kompisar blir rosiga och gosiga efter tre shots är jag inte ens påverkad.
Jag vet, jag är förstörd.
Min baboschka gav mig redan wisky eller vodka när jag var sjuk när jag var liten.

En historia som jag ska berätta för er är denna: för ett år sedan var jag och min moder och hälsade på våra släktingar i Riga (de är ryssar, men de bor i Lettland). Näst sista dagen vi var där fick jag ögoninflamation i ena ögat så jag såg ut som Quasimodo och gick på antibiotika.
  Vi sitter och äter och min mammas moster häller upp ca 1dl ren vodka i ett glas och sedan utbrister hennes man:
Nasta! Nu ska visa oss att du är en riktig ryss! Drick upp det här nu!
Nasta är mitt smeknamn i Ryssland, och observera att jag gick på medicin...men vi är juh ryssar, vodka är medicen då - eller hur? 
Så den här repliken brukar folk göra med mig på fester, hemsk nog för jag kan juh inte säga nej - klart man ska visa att man är ryss!

Dagens lärdom: Vodka är den ryska själen

Kommentarer
Postat av: Söderlund

jag ska flytta dit inom kort! :D

2008-11-02 @ 19:12:44
URL: http://robinsoderlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0