The bitch Agda has spoken - were did the respect go?

Dagens ungdomar,
Ja, jag ska citera tant Agda 80år, jag säger bara;
Dagens ungdomar har ingen respekt.

Inte ens mot folk i sin egen ålder.
Vittnade och blev behandlad respektlöst idag.
"MARIA JAG BRINNER! JAG SÄGER BARA JAG BRINNER!"
...
och tro mig, jag gjorde det också, inombords. 
   Två av mina kompisar hade planerat en idrottslektion - och folk i klassen gapar, skriker, lyssnar inte och snackar i munn på M. och L. som skulle leda lekionen!
Folk fattar ingenting, frågar innan M. och L. ens hunnit förklara vad det är vi ska göra.
- Jag fattar inte! Får man ta bollen i händerna?
- Men för i helvette, om du bara hade lyssnat hade du vetat om du "kunde ta bollen i händerna" eller inte!
   Asså, jag fattar inte - sist jag kollade gick vi i tvåan på gymnasiet och inte i lågstadiet - för det är där sådant beteende hör hemma. 8åringar kanske inte fattar att det är respektköst, men folk som snart är myndiga och beteer sig som i tvåan på lågstadiet. Det är så fucking respektlöst.
   Sedan lägger samma personer onödiga och fula kommentarer. Fyfan, jag blir så äcklad.

Jag hoppas ni hittar min blogg och läser detta, för jag skiter i - säg vad fan ni vill men jag står för allt jag skriver och jag ska inte bara spy ut min ilska här, för jag är inte rädd att ta upp en fight - jag ska slåss för jag har rätt.
Behandla andra så som du själv vill bli behandlad. Det var den absolut första ordningsregeln jag fick lära mig när jag började skolan - och tro mig, jag har respekt för människor, oavsett hur dem är. Men behandlar du mig respektlöst 
utan anledning - då ska jag nog se till att du blir behandlad som du själv speglar dig mot mig. 

Folk som behandlar och snackar skit om mina nära polare bakom deras rygg, dem ska jag nog snacka vett i. 

Bror, jag älskar dig - ingen ska ska sätta sig på dig, då äventyrar de mitt humör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0